diumenge, de febrer 06, 2005

Taifa

. diumenge, de febrer 06, 2005

Abans de treballar de llibreter acostumava a dedicar la tarda dels dissabtes a visitar les meves llibreries favorites. Ara ja no té gaire sentit: quan m’interessa un llibre que no tenim, el demano i prou. Per això m’agrada visitar la llibreria Taifa de José Batlló, al carrer de Verdi, perquè l’espai dedicat al llibre vell em permet oblidar-me de les urgències de les piles de novetats i aplicar la curiositat als llibres descatalogats. Acostumo anar-hi, com a mínim, un cop al mes, no fos cas que hagin adquirit alguna biblioteca particular i se m’escapin els llibres més interessants. Encara recordo com vaig deixar per més endavant un llibre que pocs dies després, quan hi vaig tornar amb la intenció de reparar l’error, ja no hi era perquè algú se m’havia avançat: Poética y realidad en el cancionero peninsular de la Edad Media de Eugenio Asensio, que tinc fotocopiat –fa molts anys que està exhaurit- però que el record dels meus anys d’estudiant em persuadia perquè el comprés. Com que obre els diumenges, si el dia és plujós com avui m’hi estic una bona estona, sospesant què m’emportaré, per no retreure’m haver perdut una bona oportunitat quan ja sigui massa tard.

1 comentaris:

Anònim ha dit...

Sempre és interessant trobar-s'hi persones com vostè interessades en llibres com el que fa referència (Poética y realidad en el cancionero peninsular de la Edad Media de Eugenio Asensio). El vaig comprar farà uns deu mesos de segona mà i crec que vaig fer la compra de la meva vida... no sé si vostè l'ha aconseguit finalment, però crec que seria una bona compra. No perdi l'esperança, potser l'editorial el reediti aviat.

Per cert, m'agraden molt les seves reflexions. Continui així.
Vicenç (Sant Celoni)