dilluns, de maig 30, 2005

Parles digital?

. dilluns, de maig 30, 2005

No podré assistir a les jornades El dietarisme i el nou dietarisme dels blogs, que se celebren els dies 6 i 7 de juny al Monestir de Sant Cugat del Vallès, sobre les quals ja haureu llegit alguna cosa a altres blocs. Els organitzadors han tingut l’amabilitat d’acollir unes Reflexions del Llibreter —en format PDF— a la secció Blogosfera. En sap greu no anar-hi, sobretot perquè em perdo l’oportunitat de compartir taula amb blogaires i escriptors i escoltar de viva veu per què desapareix Notes al marge. Sort que Toni Sala ens explicarà el desenvolupament de les jornades aquí.

Aprofito l’avinentesa per saludar l’aparició de Textualidades electrónicas, un llibre de paper que recull un bon grapat de treballs escrits sota l’aixopluc del projecte Hermeneia de la Universitat Oberta de Catalunya. A manera d’exemple, hi ha el capítol de Joan-Elies Adell titulat “Ficción o dicción”, on planteja de quina manera les noves tecnologies poden provocar la modificació de tot el sistema literari, en comptes d’esdevenir-ne un simple apèndix. Al llibre hi trobareu aportacions de Laura Borràs, Oriol Izquierdo, Raffaele Pinto —que sí ha llegit l’obra de Frederic Jameson—, Manel Ollé —a propòsit de l’aplicació de l’hipertext a l’ecdòtica i a la docència—, Isabel Clara Moll —sobre el Cibermapa d’Hermeneia— i altres investigadors sobre aspectes que, sens dubte, enriquiran les aportacions dels assistents a les jornades de Sant Cugat. Si les noves tecnologies generen llibres com aquest, els llibreters podem respirar tranquils —de moment.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Enhorabona, llibreter!
Acabo de llegir la seva experiència dins Vilaweb i la trobo molt interessant.
Excel·lent!
Gerònim (Terrassa)

Aldo Costa ha dit...

ep hola, segueixo el teu blog amb molt d'interès. de debò, chapeau! no sé des de quan tens una cita de Miró a la capçalera. tinc la impressió que és recent, oi? jo ahir després d'adonar-me'n, vaig canviar la meva!

http://www.theblot.blogspot.com/

em sap greu quedar-me sense "notes al marge", però alhora entenc que va bé canviar d'aires i que seguir el ritme que portava no era fàcil.

espero que a tu et quedi corda per a molt!

jo acabo de començar i de moment m'agrada i m'ho prenc amb calma...

endavant,

Ignasi