divendres, d’abril 22, 2011

Jornada de reflexió amb servei especial de recomanacions personalitzades addicional per Sant Jordi, o Llibres, llibres, llibres!

. divendres, d’abril 22, 2011

S’ha parlat sovint de convertir Sant Jordi en un dia festiu i demà serà un estrany híbrid entre festiu i laborable. Però potser seria millor que fos festiu el dia anterior, com avui, per convertir-lo en jornada de reflexió: els diaris, en comptes de mostrar un llistat interminable de novetats, anirien plens d’articles d’opinió amb tot de reflexions i conjectures sobre llibres llegits o aspirants a ser llegits; les televisions i les emissores de ràdio farien debats sobre possibles candidats a incorporar-se a les biblioteques particulars dels tertulians; internet, no cal dir-ho, bulliria. Seria una jornada protagonitzada exclusivament pels lectors. 

La calma que precedeix la diada em permet, per exemple, reprendre les recomanacions personalitzades, que seran molt diferents de les anteriors: 

A SU, de Llegeixes o què?!, li recomano un llibre no llegit i un altre de capçalera: el primer, Solar d’Ian McEwan, perquè l’admiració que sento per l’autor m’ha menat a ajornar-ne la lectura i dedicar-li un dia de festa per devorar-lo sense interrupcions; el segon, la traducció d’Àlex Susanna dels Quatre quartets de T.S. Eliot que El cercle de Viena ha reeditat ara, i que m’ha servit per reconciliar-me amb la poesia, un gènere que tenia una mica abandonat darrerament. 

A l’Espolsada també li recomano llibres no llegits, amb la intenció de contrastar les nostres opinions en un futur que espero que sigui proper: Opi i sardines de Cesc Martínez, Una terra solitària d’Isabel Olid i Maic de Tina Vallès. I també un llibre que encara no ha sortit però que jo ja tinc: la Caperucita roja de Nórdica libros, editorial culpable de dues delicatessen molt recomanables també: Niños en su cumpleaños de Truman Capote i ¿Cuánta tierra necesita un hombre? de Lev Tolstói. 

Miro l’esplèndida pila amb els llibres que m’acompanyaran durant els propers dies, impacient per començar El mármol de César Aira, encuriosit per Interrogatorios de Dashiell Hammett perquè dos Grans Mestres Llibreters m’han aconsellat que cal llegir Hammett i Chandler i jo sóc molt obedient, La mala dona de Marc Pastor perquè fa massa temps que m'amenaça si no la començo, Constatación brutal del presente de Javier Avilés perquè és efectivament brutal i exigeix —com Solar— una lectura intensa, Los lemmings y otros de Fabián Casas que comença regular i després s’enlaira i que reprendré quan premi ‘publicar’, Prufock i altres observacions de T.S. Eliot perquè no sobren les paraules, El frente ruso de Jean-Claude Lalumière perquè me l’ha recomanat un lector omnívor amb entusiasme, L’home del calendari de Carles Bellver perquè me l’ha regalat un col·lega, Ullals de Salvador Macip i Sebastià Roig perquè de vegades sento la crida de Cthulhu, Artur Bladé i Desumvila, que sembla exigir dies d’oci estiuenc, etc. 

Una pila que demà serà modificada amb els llibres que em regalaran, i els que em regalaré i que encara no he decidit. 

I si has arribat fins aquí i encara no tens clar quin serà el teu llibre de Sant Jordi, em permeto suggerir-te Primavera, estiu, etcètera de Marta Rojals. Estic molt content perquè tota l’edició està repartida per les llibreries del país. No queda ni un sol exemplar als magatzems i demà no hauria de ser gaire difícil trobar-ne. Tret que s’exhaureixi!

6 comentaris:

Allau ha dit...

El meu problema, Llibreter, és que tinc massa llibres que em venen de gust. Ja sé que em diràs que els compri tots i, si no fossis tan anònim, et retornaria el favor de les recomanacions.

Rita ha dit...

Seguim prenent nota, quina pila, no donarem a l'abast! :P

L'Espolsada llibres ha dit...

Gràcies, gràcies quina feina que se'm gira!

el llibreter ha dit...

Sort que no fas de llibreter, Allau! Aquest problema planaria constantment sobre la teva libido legendi! I el favor, ja saps que me'l tornaràs si ens expliques la teva lectura.

Es publiquen molts llibres prescindibles, Rita, però d'imprescindibles o simplement bons també. Però aquesta queixa té segles d'història!

Després de Sant Jordi tindrem tot el temps del món per llegir, Espolsada. Per cert, atenció a X de Percival Everett: en parlaré, m'ha deixat bocabadat.

Salutacions cordials.

Salvador Macip ha dit...

Ui, que ben acompanyats estan els Ullals en aquesta pila! Moltes gràcies!

SU ha dit...

Amb retard... Gràcies per les recomanacions! En prenc bona nota!

Una abraçada!

I que no pari la llegiguera!

SU